Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Mihun bodo2...

Sebenarnya masa ni x tau dah nak wat bekpes aper.. Pepagi nak gi kedai malas, stok dah abis dah..Nampak mihun tinggal 1/2 pek. Ada lak fish ball ngan fish cake.. Kupang sket.. Sayur yg ada
cuma kobis.. Masa masak guna cili api bagi pedas giler, campak lak sesudu dua taucu..hehehe.. so, jadilah mihun Taucu pedas bodo2... Yang pasti sedap tau!!! muahahahahah...

Apa2 lahh...

Salam d pagi khamis yg panas...
Mencuri masa mengupdate blog nih.. c adik x sihat.. c kakak pun x gi skool hari nih.. badan dedo2 jek tuh.. Tulah asik dok blajo menari jek tiap ptg.. berhujan berpanas... cuaca skrg ni x menentu.. tambah ngan letih nyer.. Ahad ni lak dah pertandingannye..harap2 c kakak leh perfom... letih ma berlatih. Mama nye yg tukang anto & ambik pun letih.. c adik pun sampai demam2...

Takde yg spesel.. just biasa2 jek buat kenyangkan perut.. Ni pun ntah yg dah bape hari punye.. Alhamdulillah..


Asam Pedas Kepala Ikan Duri..




Telur Bistik Daging..

Mekasih kak fida.

Lama tul tak dapat award2 nih... almaklumla, sejak menyepi seketika dr arena blogging nih.. Rasa gumbira sekali.. Mekasih wat kak fida@amida... Love u.. muah2..

Award ni dipanjangkan kepada sahabat2 yang menjengok umah AJAIB ku ini.. Terima kasih semua.. U're Great Blogger Momma's..

I Love it!!

Salam d hari cuti... Labor Day.
Gi melencong ke mana arini? aku dok umah jek. Time camni mesti kat mana2 tempat kat KL ni jemmm.. mesti penuh ngan warga2 bukan malaysia.. Huhuhu.. malas acik nak kuar. Dok umah.. makan..makan..makan..& makan.. Pastu bising badan dah mengembang tahap maximum.. hwuaaaaa... nak kurussss.. tapi nak makan!!! camner tuh?? ehehehhe..

Ku jatuh cinta dengan resepi ini... wallah.. yummy... sedap... Rasanye kalau hari2 makan ni pun tak jemu.. i Love it!!! sape lom cuba, mesti cuba tau!! Rasanya yang masam, manis & pedas.. bergabung menjadi satu rasa yang sukar nak d gambarkan... Sedap bangat!!! mekasih pd yang punye resepi..siapa?? CMG lah.. amik dr myR.. Dah banyak kali cuna tau.. berbagai2 jenis ikan dah..


Siakap Kukus

Bahan-bahan ( 5 - 6 orang )

  • 1 ekor ikan siakap (ikan merah/kerapu atau ikan bawal putih pun ok(
  • 1/2 camca teh garam
  • 1/2 camca teh tepung jagung
  • 1/2 camca teh lada sulah
  • 3 camca besar jus limau kasturi*
  • 1 1/2 camca besar minyak masak*
  • 1 1/2 camca teh gula*
  • 1/2 camca teh garam*
  • 5 - 10 biji cili padi, dihiris*
  • 2 batang serai, dihiris halus*
  • 1/2 kuntum bunga kantan, dihiris*
  • 1 helai daun limau purut, dihiris halus*
  • 1/2 inci halia muda. dihiris halus*
  • 2 ulas bawang putih, dihiris halus*
  • 1/2 camca teh tepung jagung*
  • 1/2 camca teh serbuk pati ikan bilis atau 1/2 kiub pati ikan bilis maggi*.

Cara-cara

  1. Ikan dicuci bersih dan lumurkan dgn garam, tepung jagung dan serbuk lada sulah. Ketepikan sementara membuat sosnya.
  2. Dalam satu bekas satukan kesemua bahan sos (yang bertanda '*") hingga sebati. Ketepikan.
  3. Panaskan kukusan dan sediakan bekas tahan panas. Letak ikan tadi ke dalam bekas tahan panas dan tuangkan sosnya rata termasuk bahagian dalam belahan perutnya. Kukus kurang lebih 10 minit bergantung pada saiz ikan atau apa bila daging ikan bertukar menjadi putih. Siap untuk dihidangkan dgn nasi hangat.
  4. Selok-eloknya dimakan segera selepas proses mengukus.

LABOR DAY

SELAMAT HARI PEKERJA
buat semua sahabat2 yang bekerja d sektor awam @ swasta...& buat yang tidak bekerja.. secara fizikalnya memang nampak kite tak keja, tapi suri rumah ni sebenarnya lagi banyak keje... So, selamat mengisi masa cuti ni bersama anak2 & keluarga tercinta.. Happy Nice Day..



Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu