Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Kenapa kita perlukan......

Adakah anda benar-benar memahami apakah Perlindungan Takaful? Adakah pelan yang anda miliki benar-benar melindungi dan menjamin masa depan anda? Juga, adakah anda tahu apakah sebenarnya perlindungan yang anda miliki itu?

Sebenarnya, didapati masih ramai rakyat Malaysia belum benar-benar faham mengapa perlunya perlindungan dan apakah perlindungan yang dimiliki itu?

Selain itu, saya percaya mungkin ada di antara anda tertanya-tanya adakah:

1) Takaful ni betul-betul penting ke? Kalau takde takpe ke?

2) Hmmm bagus ke letak duit kat takaful? Baik saya laburkan ke tempat lain aje..

3) Takaful ni produk untuk orang sakit je kan? Kalau saya sihat sampai ke tua macam mana?

4) Kalaulah saya memiliki produk Takaful, apa yang saya patut ade dan banyak mana?

5) Tak kan lah Takaful ni semuanya bagus, mesti ada kelemahan jugak kan?

6) Bagaimana kalau konsultan saya buat hal? Siapa yang saya nak rujuk?

7) Dan bermacam-macam lagi...


Kini, segala persoalan anda bakal terjawab dengan kehadiran panduan lengkap mengenai Takaful. Anda tidak perlu membuang masa untuk "google" segala informasi tentang Takaful sehingga berjam-jam lamanya kerana panduan ini telah menerangkan segala-galanya dengan lengkap, telus dan mudah untuk difahami.

Panduan ini juga mendedahkan bagaimana untuk mempunyai pelan perancangan kewangan yang ideal dengan kos mampu milik dan menjimatkan. Banyak perkara-perkara yang tidak pernah anda fikirkan selama ini dalam merancang kewangan dijelaskan di dalam panduan ini, secara tidak lansung panduan ini bakal membantu anda dalam meringankan beban ekonomi serta melegakan sedikit tekanan perasaan yang dialami.

Segala ilmu pengetahuan dan informasi yang disampaikan amat menyeluruh dan mudah difahami. Selain itu, anda juga turut akan mendapat khidmat nasihat secara telus dan mendalam sekiranya anda menghadapi sebarang masalah di dalam urusan Takful. Walaupun anda telah mempunyai polisi.

Oleh itu, segeralah dapatkan Panduan Lengkap Takaful dengan segera demi kelangsungan hidup anda sekeluarga demi masa depan yang lebih terjamin.

takde duit laaa.....

Salam untuk SEMUA.....
Hakikatnya tak siapa TAHU bila sesuatu yang tak diingini akan menimpa diri kita......

Kita pasti akan kembali kepadaNya.....
Jika panjang umur kita PASTI tua.....
Jika tak sihat kita PASTI sakit.......

Tetapi persoalannya sekarang ADAKAH KITA BERSEDIA menghadapinya???
Di sini saya ingin kongsikan 'PERSEDIAAN TERBAIK' untuk SEMUA


dan untuk PERANCANGAN menjadi TETAMU ALLAH....


Fikir-fikirkanlah.....sebelum terlambat
INGATlah...
kita memang 'rugi' ambil takaful (sebab perlu SIMPAN duit setiap bulan)......tapi hakikatnya KITA PASTI LEBIH rugi jika tidak ambil takaful....sebab TIADA siapa yang sanggup berterusan membantu kita/ isteri dan anak-anak kita...apabila sesuatu musibah menimpa keluarga kita......

kalau hari ini kita kata..."takde duit la....macam mana nak ambil takaful?"

MUNGKIN...................apabila sesuatu terjadi pada kita......
isteri & anak-anak kita akan menangis sambil berkata......................."takde duit la....macam mana nak........"

SANGGUPKAH ANDA menunggu saat itu menjadi KENYATAAN???

hubungi sekarang......019-6434876/ 019-2407038

Saya sayang cikgu!


Ciri-ciri Yang Perlu Ada Pada Seorang Guru Berkesan

Bagaimana dan apakah ciri-ciri yang dimaksudkan dengan seorang guru yang berkesan itu?

1. Bersikap profesional.
2. Mempamerkan ciri-ciri kekuatan teori.
3. Kaya ilmu.
4. Bertindak di atas landasan etika dan tatasusila kerja.
5. Bermoral teguh.

6. Sentiasa berusaha meningkatkan kualiti hasil pengajaran.
7. Prihatin dengan kehendak murid dan ibu bapa.
8. Berkebolehan menilai kekuatan dan kelemahan murid-murid.
9. Melengkapkan diri dengan kemahiran yang sejajar dengan tuntutan semasa.
10. Menampilkan watak terpuji, berimej, berperibadi mulia, berwawasan sebagai pendidik unggul pada setiap masa.

11. Mempastikan situasi ‘Guru mengajar murid belajar’ wujud di dalam kelas.
12. Berupaya melahirkan ‘persekolahan berwatak’ supaya pelajar mempunyai kekuatan ilmu, berpersonaliti sihat dan serba boleh.
13. Berupaya membina minda pelajar yang cemerlamg akademik.

14. Berupaya membentuk perwatakan murid dengan pelbagai keteguhan nilai diri (bermoral, berakhlak mulia, berketrampilanm, pandai menyesuaikan diri dengan situasi tertentu).
15. Taat dan setia terhadap perkhidmatannya, mempertahankan martabat profesionnya.
16. Menunjukkan kesetiaan kepada sekolah, bebas pendirian, tidak berbelah bahagi.
17. Profesional dan menumpukan perhatian kepada P&P di sekolah.

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu