Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Ada aku kesahhh???

Hari ni cuaca mendung jer...pagi tadi hujan la jap...dengan angin yang kuat...Kalau dah cuaca camtu memang best giler kalau dapat tidur... Ingatkan lepas hb g skul aku nakla sambung menidurkan diri ni...tup2 masa aku dok sibuk keletang keletung wat bekpes kat dapur...anak2 ku yang 2 itew dahpun mencelikkan mata. C adik bangun2 terus nak tengok kartun. Kartun pebenda kalau kul 6.10pg??...Gerammm....tak dapatlah mataku ini lelap semula. Keje melayan budak 2 tu je la nampaknyer...line tenet pun hampeh!! Wat sakit hati & sanubari jek...


Vietnamese Spicy Lemongrass Chicken

Menu ayam lagi arini!..tapi lain cara masakannya. Aku amik idea dr resepi yg bernama d atas.. kalau dalam base jowo ayam serai pedas ala Vietnam. Cam biasa, aku mesti menderhaka lagik. Guna bahan2 yg sedia ada kat umah jerk. Sos ikan aku gantikan ngan budu. Pastu + kacang panjang...x letak cuka....taruk cili api banyakkkk2. Memang bestla..mantap! Hb cakap sedappp.. Heheheh..(selama ni aku masak dia x pernah cakap x sedap pun!) tapi memang best..lg pedas lg syiokkk... Kena cuba tau!!!



Satu lagi menu lunch aku. Orang makan ni pagi @ petang, tapi aku wat lunch. Suka hati akulah...ada aku kesahhh??... Dah terhenginnnnn sesangat makan popiah ni bila nampak kat umah kak Hana aritu. Bahan2 kira lengkap, so operasi pun bermula. Tak letak sengkuang @ lobak putih sebab takde & aku memang tak suka!! tak pernah masuk dlm senarai pun!! Pernah gak wat popia sambal ni, cuma selalu resepi sendrik yg main campak2...kali ni guna resepi kak Hana Jepun itew. Bijan takde, dah abis masa aku main bom2 aritu..so aku tabur ngan kacang tanah blend. Sedap... Dapat banyakkk, sekali hadap jerk!. Aku arini just lunch popiah ni je la..hb popiah ni jadi lauk...ekekeek...lantak ah...Mekasih kak Hana....


No comments:

Post a Comment

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu
RAPED BY OWN BROTHER @ TODAY'S JOKE