Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Maruku bijan???...hikhikhik.....

Lagi projek yang tertangguh!...
Aktivitiku di lewat petang tadi. Percubaan pertamaku buat maruku ni agak membanggakan jugak. (Hehehe...terpaksalah puji diri sendiri)..walaupun rupanya tak cantik & secun dr tuan punya resepi...rasanya memang best.. rangup & senang di kunyah...lembut gitu!... Buat 1/2 adunan je, takut tak menjadik karang membazir plak... Satu menu lagi untuk kudapan anak2...


Tak comey??...tapi tetap da boom....



Proses menggoreng....

Cuti makan nasi...........Ye ke???

Hari ni cam boring nak makan nasi...(macam makan sangat pon!)..Rasa cam nak makan yang simple2 jer...Heheehe...Hb pun dah bising je...seluar ketatla...baju sempitla...badan dah naikla.. Iyalahkan...bila masak dia ajelah yang tukang perabis. Bab2 nasi ni semua hulur kat hb. Abistu.. yg dia makan sampai tak toleh belakang pesal? pastu dia yang riso badan naik...Sian hb aku!

Hari ni akhirnya buat gak projek yg dah lama tertangguh. Dolu2 selalu gak wat kuih cara ni. Sebab salah satu pebret hb. La ni angin kus2 datang, asyik malas manjang, gg laks buat hal....satu hape tak jadik. Nampaknya lunch ni makan ni aje la yerk... Tapi sebenarnya, ada gak masak nasi & chicken soup..untuk anak2.. Kalau rasa tak kenyang ngaco jela anak punye tuh. Pagi tadi utk bekpes hb, wat sambal sosej wif kentang, makan ngan nasi daging semalam pun masih ada lagi. Tak masuk lagi nugget n fries anak2 yang dah sejuk kejung tu.. bekpes depa, tapi makan seketui 2 jer...Kiranya banyakla tu...

Tapi tadi makan pun banyak balance kuih cara tu... yelah dapat dekat 80 ketul tu. Jenuh aku dok mendiang diri kat dapur...pe2 pun jom makan.. Layannnnnnn....







Sambal sosej wif kentang...dia pun nak interprem gak....

Doa untuk Suami

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Kau ampunilah dosa ku yang telah ku buat
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yang tiada terbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental dan fizikal
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan
Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaranMu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan

Ya Allah
Sekiranya suami ku ini adalah pilihan Mu di Arash
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya
Sekiranya suami ku ini adalah suami yang akan membimbing tanganku dititianMu
Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya
Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di Jannah Mu
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya
Sekiranya­ suami ku ini adalah yang terbaik untukku di DuniaMu
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya

Sekiranya..
suami ku ini jodoh yang dirahmati oleh Mu maka
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya

Tetapi Ya Allah...
Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang
Kau tunjukkanlan aku jalan yang terbaik untuk aku harungi segala dugaan Mu
Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia Mu..
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya..
Sekiranya suami ku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan..
Kurniakanlah aku kekuatan Mu untuk aku memperbetulkan keadaanya
Sekiranya suami ku menyintai kesesatan
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya
keluar dari terus terlena

Ya Allah...
Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan ketelanjuranku
Sekiranya aku tersilap membuat keputusan..
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai
isteri..
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhirat Mu
Sekiranya aku engkar dan derhaka Berikanlah aku
petunjuk kearah rahmat Mu

Ya Allah sesungguhnya aku lemah tanpa petunjukMu..
Aku buta tanpa bimbinganMu..
Aku cacat tanpa hidayahMu..
Aku hina tanpa RahmatMu..

Ya Allah
Kuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu
Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu
Bimbinglah aku menjadi isteri Soleha
Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan
Kerana aku pasrah dengan dugaanMu
Kerana aku sedar hinanya aku
Kerana aku insan lemah yang kerap keliru
Kerana aku leka dengan keindahan duniamu
Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu
Kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu

Ya Allah Ya Tuhanku...
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati
Isteri yang dikasihi
Isteri yang soleha
Isteri yang sentiasa dihati

Amin, amin Ya Rabbal Allamin..

Rabu bluess....................

Salam semua...aku kembali lagi untuk hari ini...
Dengan cuaca yang tidak menentu skang ni, macam2 penyakit boleh menyerang. C kakak pun dah batuk & selsema. Aku ni plak?..heheeh...cam yg sedia maklum...cuma tetiba muncul lak ulser kat dalam mulut ni @ kat tempat aku, kami panggil mata ikan..Kuikuikui..ikannye mata tertinggal kat dalam mulut...

Semalam tak sempat nak menjengah umah2 orang...biasalah...berebut laptop ngan anak2.. Bila abah depa ada kat umah mulalah naik lemak, laptop pun nak sorang 1, padahal c adik bukan pandai lagipun. Saje je nak kasi mama dia hot. Masing2 nak laptop baru...selalunya laptop lama laku kat hb je la...Dulu laptop celeron, lembap sket..la ni guna core 2 duo, laju...suma nak guna yg barula...termasuklah aku!..Hehehe...hb beli utk aku pun.... budak2 sekarang lagi pandaiiiiii dr kita dulu...

Tengok apa yg aku buat arini...



Nasi daging...resepi try n error...jadi & sedap (perasan!)



Kroket kentang inti sardin. Malas nak wat inti, guna sardin buat roti aritu. Sori yg empunya resepi...derhaka sket...



Sambal sotong kering..



Sotong kering sekeping ni reganya rm3.64......huhuhu...

Mari kita makan lagi................

Malas nak banyak membebel...nanti org jemu...so,
Mari kita berkongsi menu tengahari yang biasa2 & cepat d masak sedap d makan. Antara menu pilihan aku arini adalah.........calon2nya......



Ayam masak apa erk?? stail masak cam masak rendang cuma takde kerisik & agak berkuah.. juga menggunakan cili padi.. Ayam bahagian dada & tak payah dipotong kecik.. Pedasss....kesukaan hb.



Kesukaan kami...timun masak air, cara masak dengan menumis bawang putih ketuk & udang kering. Sedap hirup camtu.. untuk org sakit cam aku memang sesuaiiiiiiiiiii.................

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu
RAPED BY OWN BROTHER @ TODAY'S JOKE