Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Kerana Abang......

Salam d pagi Rabu yang sejuk..dek angin yang sepoi2 languange..........Macam nak hujan, tapi lom hujan.
Lama giler x bukak umah ajaib nih...pelagik nak mengulo kat umah2 kengkawan yg lain. FB boleh lak bukak ari2.. :p
Memang malas tahap dewa dewi ler.... Padahal xde keje, & bukannya wat pe2 pun... banyak beno waktu senggang kat umah ni..
Tapi, kalau dah memang MALAS...cakap ape pun x guna. Banyak jek alasannya. Hari ni dengan kerajinan yang masih bersisa, & d sebabkan en.HUBBY tersayang dok bising suh update jugak2 blog ni..aku pun menurut la perintah..kata isteri mithali.. kuang3.. Agaknya dia dah boring ngok benda alah yg sama jek bile bukak ari2.. (jgn x tau, cik abg sorang tu mmg bukak blog ajaib ni setiap kali dia on9!!)... hehehehhe..

Makanan ni pun memang dah confirm2 dah jd baja.....ntah bile aku masak pun aku lupe... Biasalah, klu ingat amik gak gambo, tp pastu dok terperap jd tukun kat dalam cik.Canon tuh..huhuhu.........

 Telur Puyuh Masak Sambal...... Nampak cam banyak kan!! untuk 2 orang makan.. Tapi abis gak... Anak2 yg dok tulun kupas kulit telo2 chumill nih... pastu main ramas2 kulit telo... Wat sepah!!! huhu



 Babat Masak Lemak Putih Berapi.......Mak oiiii panjangnye nama!! Ahaks! Kat tempat aku @ sebenarnya memang dah d perkenalkan dr kecik oleh mak aku, nama benda alah ni babat.. ada ke nama2 lain?? @ kat tempat korang ada nama2 manja yg lain utk salah satu aksesori mrs Cow nih?? Leh ar share yek!! Sedap babat masak camni.. Aku suka.. Hb pun suka nampaknya... Lagi pedas lagi best. Kasik banyak2 Cili!! Wallahhhhhh................

Tetiba teringat..

Salam bertemu lagi d hari ini..

Hati rasa sedih..sebak bila teringat kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya. Kejam betul manusia sekarang ni. Betul lah kan..kerana DUIT, manusia jadi buta mata buta hati.. mampu buat apa saja asalkan keinginan & impian tu dapat d penuhi...

Cuba tengok wajah manis seorang usahawanita melayu yang paling berjaya & sukses dalam empayar perniagaan kecantikan. Berusaha dari bawah untuk bangkit demi anak2 tersayang. Syahdu sangat...d hari umat Islam sedang beribadah d Ramadhan yg barakah.. sedang meniti hari untuk menyambut Syawal, kita d kejutkan dgn pemergian tragis beliau dan 3 sahabat yg lain. Yang paling menyayat hati, mereka d perlakukan dengan cara yg tidak sewajarnya.. Walaupun cuma mengenali allahyarham hanya pada nama & wajah d kaca tv & majalah, namun hati cukup terkesan dengan pemergiannya.. Ikon wanita melayu yg berjaya.

Dari hari ke hari, tak jemu aku mengikuti perkembangan kes ni.. Berharap sesangat mangsa2 yang teraniaya ni mendapat pembelaan & hukuman yg seberat2nya dijatuhkan ke atas pembunuh kejam tu... Ishh..geram nih!!!

Al-fatihah untuk Allahyarham Datuk Sosilawati Lawiya, Kamaruddin Shamsuddin, Ahmad Kamil Abd Karim & Noorhisham Mohammad. Semoga mereka d tempatkan dlm golongan yg beriman.

Masih Syawal lagi...

Salam d petang yg masih dalam bulan lebaran... walaupun sudah agak kurang suasana 'raya' tu. Yang meriahnye sebab bila ada umah terbuka d sana sini...
Cite pasal open house ni memang rasa cam seronok jek.. Tapi aku masih lom berpeluang nak gi kemana2 open house lagik.. huhuhu...
Last week masa ada jemputan yg betul2 punye 'open', kami sekeluarga masih dalam tempoh berkuarantin plak d sebabkan oleh sakit mata yg menyerang. This week ada gak, tapi x tau lagi dapat gi ke tak... InsyaAllah klu ada rezeki adalah.....

Masih dalam mood raya ni, aku nak gak cite pasal sambutan Hari Raya yg teramat2 best tahun ni. Almaklumla, semua adik beradik berkumpul sekali...kemeriahannya memang lain.. ehehhe. Balik ke Johor agak awal memandangkan cuti sekolah. So, sempatla tolong mak buat 3 jenis kek.. Tak pernah2 mak aku excited nak wat kek masa raya.. ehehhee... Tapi x teringat lak nak amik gambo.. huhuhu..
Hari raya ni memang ramai sebab famili makcik aku yg kat Bangi tu pun sambut raya bersama. so...pepahamla bila dah ramai..mandi pagi raya tu pun berebut2.. eheheh.. Tapi yg x bestnya raya pertama tak dapat nak berjalan banyak.. sekali hujan lebat daa.. Raya ke 2 berkonvoi balik Pontian menziarahi makcik pakcik.. Sungguh seronok!! Anak2 pun collection memang masyuk la.. kui3..
Mula tu plan nak balik ke KL semula raya ke3 sebab konon2nya hb x dapat cuti..so isnin kena masuk keja. Tup2 sambung cuti sampai seminggu lagi.. ulalalala..seronoknye.. Atas ke'sporting'an hb tersayang, petang Rabu tu baru balik ke KL. Hari Khamis baru gi umah mertua.. ehehehhe....Sayang hb.. Mekasih sayang.. u are wonderful man in my life.


Familiku...semua ada...



Famili kecilku- tema pilihan tahun ni.... Ijo



Bersama mak tersayang



Kesemua cucu2 atuk & maktuk.
3 orang anak angah-Haziq, Rina & Haikal. Anak2ku-kakak & adik. 2 anak along- Amsyar & Tasya. serta c kecil Nabila (anak adik aku)..
Hujung tahun ni tambah sorang lagi....

Tdo pun sodapp....

Salam semua....
Mata masih ada feel nak tdo balik...nak golek2 peluk bantal (nak peluk hb, posa..:P)..tapi pe nak buat....anak2 segar bugar menyepahkan umah, takleh le mama depa nak beradu..

Ni menu iftar ntah bile.. uishhh..dah terperap baru nak hapdet.. Malas sket ma...


Ayam penyet style MIL yg x penyek pun... :)



Sambal Bilis & petai



Bendi tumis udang kering



Masak lemak cili api Keli - pebret my lovely hb..

Jom Layan.....Zashhhhhh

Biskut Pertamaku...buat kesekian kalinya...

Akhirnya..
Setelah puas memujuk hb tercinta...at last dia bagi gak aku wat kuih. Sebenarnya hb suh beli jek.. Dah bawak aku suh g beli je kuih2 raya ni...tapi ntah nape, semangat nak mengkukis agak membara gak, so pujuk & pujuk. Kata hb, beli je senang, x penat.. baik tdo.. ehehehh... leh gitu plak!! Kuih pertama yg jadi bahan eksperimenku ialah c ceklat itew.. Ini 1st time aku wat kukis nih. Selalunya dulu2 aku tukang salut ceklat jek bila balik kampung.. kali ni aku cuba sendiri... Resepi dari my mom tersayang.... yang sesangat mudah!! juga tanpa telur....


Sebelum & selepas...


Agak comot & x baper cantik salutan coklatnye... InsyaAllah akan lebih baik untuk adunan ke2 nanti... U can do it Ct!!! ehehhe

My Mom ALmond London

Bahan:
180g mentega
125 gula halus
250g tepung gandum
3 sb tepung jagung
1/2 sk soda bikabornat
sedikit garam
2 sb serbuk badam
3sb nestum keluarga
*Badam cincang - d sangan
*coklat masakan

* utk hiasan

Cara:
Pukul mentega & gula hingga kembang. Kemudian masukkan bahan lain satu persatu.. kacau sebati.. Uli ngan tangan lagi senang... bentukkan.. bakar lebih kurang 20 min. Salut ngan coklat ngan badam sangan bila dah sejuk.. Ok siap!!

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu
RAPED BY OWN BROTHER @ TODAY'S JOKE