Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Selamat Hari Lahir kakak...

Salam Hari Jumaat.. hari yg indah..

Terlebih dulu, Terima Kasih buat sahabat2 yg memberi kata semangat & doa buat aku & suami. Sokongan kalian sikit sebanyak melegakan hati ini.. & memberi aku kekuatan dalam membuat satu keputusan yg terbaik!! InsyaAllah.. Hati masih ada rasa sedih.. namun, kehidupan mesti diteruskan.. kerana perjuanganku masih belum selesaii...

Hari ni..hari yg Istimewa...
5 tahun lalu... tepat jam 2.32ptg.. lahirlah seorang lagi khalifah d bumi Allah ini. Lahirnya bagiku satu keAJAIBan... meskipun tika itu..aku belum cukup bersedia..


Alya Nurjannah - Gambar awal pagi tadi..
Kakak lahir pada 29 Ramadhan. Sempatlah my hb bayar zakat untuk c kecil. Kiranya kami menyambut hari raya d hospital. Malam raya melayan anak sendirian d wad.. Sedih & gumbira. Namun, ia satu pengalaman terindah. Yang tak bestnya.. kureng dr segi layanan... Almaklumlah.. semuanya ngah mood raya, so nurse2 kat HKL cam takde mood gak nak layan pesakit2nya. Alhamdulillah..sumanya berjalan dengan baik.. selamat.. penuh kesyukuran.

Dalam umur 5-6 bulan, kakak selalu sangat menangis..coz ada 'something' cam benjolan besar kat sebelah kanan kemaluannya.. Bila 'benda' tu kuar.. mulalah dia meraung. Masa tu kami dah ada di Miri. Tak tau nak buat pe.. risau.. yelah.. jauh dr famili.. takde pengalaman. kami dok ulang alik jumpa pakar di Hospital Miri nu.. tapi depa tak dapat kesan ape 'benda' tu. Dah scan,& x-ray bagai.. Geram!! Sakit Hati!! Kesian ngan c kecik. Perasaan seorang ibu yg risau..takut..

Cuti hujung tahun, masa 'benda' tu timbul lagi.. terus bawak c kakak ke Klinik. Tapi terus kena transfer ke HKL. Doctor kata tu 'Hernia'.. kena operation secepat mungkin.. takut akan jadi gangren bile c kecik tu menangis tak henti. Luluh hati denagr c kakak meraung kesakitan bile sekumpulan doctor & nurse menekan 'benda' tu untuk d masukkan semula. Dalam umur setahun sebulan..memang kuat tul dia meronta. Dua pegang tangan, dua pegang kaki.. huhu.. sian ankku.

Sehari di tahan wad.. kakak kena puasa dr tengah malam ke pagi sebab nak operate. Bayangkanlah camner aku nak memujuk anak kecil yg kehausan & kelaparan.. Sedih sesangat. Menangis je keje aku. Alhamdulillah.. skhirnya segalanya berjalan dengan baik.. kakak d bedah bhg kiri & kanan untuk mengelakkan 'benda' tu kuar semula. Cuma sekarang.. aku cam fobia sket nak berurusan ngan Hospital Miri.. berbulan2 berurusan d sana, satu jawapan pun takde!! sib baik tak terlewat..kami sempat ke HKL. huhuhu...

Kini.. kakak dah besar.. selalu menjaga kecantikan.. hehehe.. dah bijak.. Lancar membaca, menulis, mengira.. mengaji.. Dah boleh d harapkan. Semoga Kakak membesar sihat... menjadi anak yg solehah.. harapan mama & abah.. jadi contoh pada adik2nya.. Kakak.. mama, abah & adik sayang sesangat kak kakak..


Cuba gak menggembirakan c kakak.. Buat kek. Disebabkan bahan2 banyak yang takde, so aku guna pe yg ada di rumah. Serbuk ceklat aku gantikan ngan vico.. Okla tu kan.. Malas nak beli bahan, sebab dah nak cuti.. aku nak balik dah.. Tapi part deco..aku memang fail.. so, wat yg simple jek.. Tapi cukup2 menggembirakan kakak... Alhamdulillah..

p/s : Jangan Gelak tengok Kek tu yea..


kakak yg tak sabar nak potong kek.. tapi kena tunggu gak abah balik keja..



Desert sampingan. Ambil idea dari Myresepi.. tapi aku just wat kastard sebab cuma tu je bahan yg ada.. Kena abiskan suma stok.. Next week aku nak balik dahhh.. yeayea..



Bubur Merah Putih. Kalau kat tempat aku.. ni menu wajib tanda kesyukuran.. Buat gak.. tapi yg makan aku sorang jek...

3 comments:

  1. Happy Birthday kak alya...semoga membesar menjadi wanita dan anak yg solehah yer..rajin tolong mak kat dapo tau.. mak tu pandai masak..nanti leh berguru ngan mak yek..leh aunty tumpang makan..hihi

    P/s : Kat hosp miri tuh kalo serius diorg refer ke kuch gak..kalo tangguh2 tuh mmg geram..rasa nak cekik2 jek kalo diorg sengaja.huhu

    ReplyDelete
  2. HaSue.. Mekasih...Wish besday tuk kakak.. C kakak ni rajin gak nak menolong.. cuma mak dia ni je yg tak gemar d ganggu.. eheheh...

    Tulah tu.. masa c adik ada kes gak.. gi sana ulang alik, camtu juga.. xde pe2 pun. Geram!!!

    ReplyDelete
  3. Happy Birthday kakak!!! semoga kakak membesar menjadi kebanggaan mama & abah.. semoga dikurniakan kejayaan dunia dan akhirat..amin..
    Terkejut baca pengalaman akak dgn kakak tue.. kalau saya tak tahu mcm mane nk hadapinye.especially bile kena pujuk anak kecil yg terpaksa berpuasa...

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu
RAPED BY OWN BROTHER @ TODAY'S JOKE