Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Ku lihat ijoooooo....

Hb dah lama request nak makan nasi lemak nih... Sejak Raya lagi.. pastu kami bercuti lak.. Kiranya dah mengidam sesangat dah.. Mula nak buat semalam..tapi... keadaan tak mengizinkan. So d hari minggu ni, akhirnya tertunai gak keinginan hubby kesayanganku itew...


Pas subuh dah masuk dapo.. Keletang keletung bersilat.. Nasi Lemak Ijo Ekspresso.. eheheh.. Okla tu kan.. Sempat gak anto kat jiran bawah tu.. awal2 pagi dah ketuk pintu umah org! huhu..

Kiranya ni merangkap menu tengahari kami sekalik. Sebab pas bekpes tu kami kuar belanja kat e-Mart.. Balik dah penat! Pestaim gi situ.. erm...best gak!! cuma jauh ar... Ramai org lak tu.. Takpelah... at least pernah gak jejakkan kaki kat c2 b4 kami blah dr sini..(Confident je ek!!).. InsyaAllah.



Ni pun request dr hb.. Ayam Masak Lemak Cili Api.. Alahai.. sumanya lemak2!!. Dah ujung minggu, masak guna apa yg ada jer.. Santan pun tak banyak..sebab kena bahagi dua ngan nasi lemak tuh... Pe2 pun, hb makan bertambah2..



Jiran bawah, orang Miri gak.. bagi buah ni.. apa nama aku lupa lak.. Tak tulis masa dia cakap.. ngeh3.. HaSue, pe nama buah ni?? Depa kata mahal.. rm10 sekilo.. Dia kata dah terus leh makan sebab dia dah 'masak'kan.. pe2 ntah.. aku tak reti lar. Tapi sejujurnya aku cakap, takleh masuk kat anak tekak ni rasa buah itew. HaSue, memang rasanya pelik camtu ker???? Huhuhu..jakun sungguh!!!

1 comment:

  1. punya laaa berapa kali refrsh x nampak2 gak gambo n petak komen nih.hehee...nih ke berapa kali ntah baru nampak..hrp x failed laa nih kang..(sempat membebel kat blog org)

    Tapi bila baca tadi kan,dah dpt agak dah...'nih mesti buah DABAI nih' skali tengok..betul laa..buah dabai..hehe..

    Tapi kalo tgk pic tuh macam belum matang lagi tuu...ke pencahayaan kamera ek?
    Kalo yg matang warnanya betul2 kaler hitam tampuk kekuningan...rasa lemak2 jek..
    cara makan,rendam dalam air suam panas sikit..biar sampai lembut isi dia tuh..
    pastu gaul ngan sedikit garam...

    tak terkejut bila ct kata tak reti makan...kite dulu2 pun x suka makan...
    dah jarang2 dpt nih,cam sedap lak kalo lyn ngan family..hehe...lagi2 kalo dpt yg isi tebal tuh..dan rasa yg lemak..best gak..walaupun bukan penggemar no 1..hik hik...

    pasnih leh blaja ngan kite yerk..hehehe :P

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu