Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Pe2 je la...

Sejak puasa ni kan..aku asik dok mengunyah 'non stop'. Kalau selalunye lepas kul 8mlm memang cuba elak makan, la ni pas terawih...mesti ada moreh. Hb lak tu balik terawih sampai kul 10.30. Dah la lewat...sambil teman hb, sambil join gaks.. Aduyai..pastu penin paler, riso nanti raya baju tak muat... huhuhu.... What can i do???? Best jek dapat gerakkan mulut & lidah.. ehehehe..

Er..ni ada menu sempoi giler...sib baik x gila.. Kiranya dah jadi pebret akula.. Ntah naper leh jatuh syiok kat menu ntah per2 ni pun aku x tau, yg pastinye semuanya bermula d kenduri kawin sepupu aku...

Hati Ayam campur masak Kicap campur...
Muahahahaha..ada ke nama resepi cenggitu?? kuang3... Pedulik aper, yang penting kenyang masuk mulut.... Sejak makan kat kenduri tu, aku cuba masak sampai jadik rasa yang sama.. yela kan, takkan aku nak gi tanya kat catering tu time orang sibuk2 palu kompang... huhuhu..

Secara kasarnya....menu ni
1. campuran hati ayam, pedal, leher, kaki yang dah di potong cumil2. pastu lumur ngan kunyit... goreng separuh masak dalam minyak yg agak2.. kiranya depa xdela berendam bagai dalam minyak tuh.. tak payah buh garam dlm campuran kunyit tu, karang termasin lak..sebab nnti nak buh kicap & sos tiram yg dah sedia masin.

2. dah agak2 masak, masukkan hirisan bawang besar, bawang putih, halia, cili padi, cili merah... bawang besar & cili padi lagi banyak lagi syiok.. kasik pedassssss.... kacaau rata.

3. Dah agak layu bawang n the gang, leh masukkan kicap, sos tiram, sos cili...tambah gula.. garam x yah.. perasakan secukupnye ikut selera. Tambah air skit biar x terlalu pekat & pedal serta kaki ayam betul2 masak.. Itu jer lah... Biar pedas, baru ada umphhh.. eheheh.. Sempoi kan???

Kehla...rasa cam mengantuks...x se,pat nak meronda...

No comments:

Post a Comment

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu