Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Ramadhan 14

Salam 15 Ramadhan...

Cuaca pagi yang hangat...lebih hangat dari biasa.... :)

Alhamdulillah..dapat melepasi sehari lagi rahmat Ramadhan... dan insyaAllah hari ni aku akan menjalani semula ibadah puasa yg dah beberapa hari terlepas.. dek cuti bulanan. Rasa gumbira sangat sebab dah banyak hari rugi.. Boleh kembali bertadarus semula.. Tak taulah dapat capai ke tidak target aku nak khatam al-Quran bulan puasa ni.. sebab dah hampir seminggu bercuti.

Selalunya pun mengaji cuma lepas solat subuh..& sementara nak tunggu solat terawih.. Tu pun kadang dapat baper m/s je, mata dah berpinar... mengantuk!! Almaklumlah...sejak puasa ni tak cukup tido.. pas sahur terus berjaga... Harap2 dapatlah aku meneruskan perjuangan ku ini.. InsyaAllah... hanya setahun sekali dapat bertemu Ramadhan...& belum pasti adakah lagi pertemuan d Ramadhan akan datang........... Semoga Allah s.w.t mempermudahkan jalan bagi kita semua...Amin..


Rasanya dah ramai menge'bom'... La ni tiba masanya turn aku laks. Resepi asal tak pasti dari sapa, tapi aku amik resepi ni dr kak Mimi, ibu 3 dara itew. Resepinya guna ubi keledek.. tapi aku tukar guna ubi kentang.. kalau nak tunggu ada stok keledek alamatnya kempunanla mak budak nih!! Dah teringin sesangat.. x bleh tertahan lagik!! eheheh.. Takpelah kan.. pangkalnya ada nama ubi2 tu.. kira bolehla.. Best resepi nih.. sebab x meletup!! cun laks tuh.. Elok je jadi kuihnya... Aku memang antu kue2 yg berasaskan tepung pulut ni.. Kenyal2 manja yg best d kunyah... Dapatla anto kat jiran bawah tu...



Dah lama dok jeling2 kue ni kat umah dak Ika tuh.. Tk pernah makan pon!! tapi d sebabkan bahan asasnya tepung pulut, keinginan nak mencuba tu membuak2. Terbuat gakla Butir Nangka nih.. Hb yg tolong dok gentel pas dia balik meeting petang semalam.. pastu c adik dok atur.. susun ikut kaler.. huhuhu... Cuma aku tak guna santan bab kuah tu.. Untuk mengekalkan ciri2 menu sihat d bulan puasa ni, aku tukarkan santan kepada susu cair.. tambah sket jem durian.. ada rasa2 sket duyan tuh.. Ermm..best gak!! Sikit aku simpan kat esbok..bagi sejuk.. leh makan tuk buka posa arini.. sebab rasanya arini aku tak buat pe2 kot!!

Menu utama cuma wat nasi goreng.. Malas nak inteprem.. asik nasi goreng je kan.. nanti korang termuntah plak.. eheheh...

4 comments:

  1. Salam kak zura!!! ehehhe... bila tgk owang buat lagi mulalah gatal nak buat jugak!! :D pdhal dah makan, haih! nafsu betul!! :D kuih bom tu pun nak buat lagui itu hari buat tak cukup!! :D

    ReplyDelete
  2. Salam kak zura!!! ehehhe... bila tgk owang buat lagi mulalah gatal nak buat jugak!! :D pdhal dah makan, haih! nafsu betul!! :D kuih bom tu pun nak buat lagui itu hari buat tak cukup!! :D

    ReplyDelete
  3. zura miri dah kena bom jugak yer ,hihihihih tahniah

    ReplyDelete
  4. lama tak mkn kuih bom tu..ekekeke

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu