Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Aku...

Laju adik...kayuh laju2....

Tak sangka cepat betul masa berlalu....anak2 dah besar....tengah fikir bila nak tambah korum lagi. (plan bila dah dapat balik s'jung!)....insyaAllah kalau ada rezki.

dulu aku ni cukup malasssss & tak pandai masak! Wp aku ni sorang je anak pompuan, tapi kalau dah tak reti tu tak reti jugak. Tak pernah terfikir nak blajo masak @ pe2 pun....sampaikan adik aku lagi pro wat nasi goreng...sedangkan kakaknya?Hampeh....

Nak kata terlebih manja tak jugak...cam biasa2 je...yelah, masa sekolah mak je yang masak.
bila habis sekolah, lepas SPM, dapat lak sambung blajo..dok kat hostel. Abih diploma, sambung lak degree...5 taun kat U...dok beli je makanan. Bila balik cuti mesti nak rasa masakan mak nye...
So, bila lagi nak blajo masak?....(alasan)...

Sehinggalah...aku diijabkabulkan dengan jejaka macho tercinta....masak pun asal boleh je...lagi pun mula2 dok ngan mertua. Tengok2 & blajo dari pemerhatian je....
Akhirnya.....aku diterbangkan ke Miri ni....la ni la kena masak bebetul....ayo tangan sendiri. Lak tu kat sini takde kedai jual kuih yg melambak2 cam kat s'jung. kalau teringin pe2 buat sendiri lah....Nak beli pun tak kompem yg jual tu muslim @ tak...kat sini kan berbilang bangsa...
nasib baik ada myR...& teman2 maya yg pandai2 & rajin2....
Aku mula belajar & terus belajar...dr kesilapan & kesedapan.....

Alhamdulillah.....suami & anak2 tersayang dapat jugak merasa ayo jariku ini....memang mabellessssssssssss..................(syok sendiri!)

No comments:

Post a Comment

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu