Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

ALYA















Si manis yang ayu....

Kini....membesar sihat, ceria dan cerdik.

Siti Alya Nurjannah....Ketinggian cahaya syurga.

c kakak yang memang2 cerewet sesangat pasal makan. susah betul nak bagi dia makan. memilih!!. Menu dia hari2 cuma....kalau tak sup ayam...egg sup...ayam ala kfc ngan kicap @ putih telur rebus. Sayur tak mandang langsung. Aku penat2 wat kentang lenyek biar dia nak makan sayur...langsung...padahal kalau kat kfc...tak cukup satu! Kalau nak bagi dia makan bersayur, cuma buat karipap je..apa2 inti dia masuk mulut. Kuih2 lain dia taknak cuba makan. donut..karipap..donut...karipap...jemput2 cuma jemput pisang. Jemput2 lain xnak sebab terasa ikan bilis w/pun aku dah blend sikit punya lumat.
Kalau ikan goreng...nak makan isinya yg kaler putih je..kulit yg coklat tu bertuah kalau dia nak.
Alya cukup gemar Honey Dew..& baru2 ni dia mula berminat ngan grapes...sejak makan kat flight masa balik ke Miri dr KL. Makan tak ingat orang.
Cuma satu benda yang anak2 aku dua beradik ni tak pernah & tak reti nak tolak....apa dia???..
cheese......satu hari berkeping2. berlumba2 makan 2 beradik...

Alya menyusu badan hingga umurnya 3 tahun. Kiranya masa Ammar lahir, depa berkongsi menyusu. Alya memang banyak cakap....mulutnya tak tau diam...pot pet pot pet... tengah makan pun dia asyik bertanya & bercerita. terlalu banyak soalan yang ditanya...sampai tak reti nak jawab apa. suka menari & berjoget. pantang dengar lagu....tarian dia mengasyikkan jugak! Manja sangat ngan abah dia. dalam umur yang nak masuk 4 tahun 4 bulan, tidur masih nak kena peluk. bangun tidur mesti cari mama dia...manja sangat!

Aku tak hantar lagi Alya ke sekolah w/pun kawan sebaya dia dah ramai yang ke Tadika. Aku ajar dia sendiri di rumah. alhamdulillah..dia dah boleh membaca, mengira. dia cepat tangkap apa yang di ajar & cukup mahir menggunakan laptop. Skill dia mengalahkan orang beso.

Alya.....permata hatiku....

No comments:

Post a Comment

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu