Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Belebat pisang.............

Itu nama kat kampungku panggil bagi nama ini kue. Kue tradisional yang menjadik kegilaanku. tapi sebenarnya kue ni banyak nama kan??? Ada yg panggil lepat...lagi??..pe2 pun ia tetap kue yg sama. Lama tak makan belebat ni..mak rajin gak buat. Kadang wat belebat ubi..lagi best!. Ni nampak kat umah Hasue ni...terus teringin...cuma cara agak berbeza!..Semalam dapat daun pisang, dapat pisang, dapat kelapa parut...terus aku mulakan langkah2 yg sepatutnyer....



Sedap woo...d makan ketika masih suam2 ovaltine...ekekeek.....i like it!!!!



Style bungkus my mom....aku bungkus ada beso, ada kecik...eheheh...tak pernah buatle katakan.. selama ni makan je tau!!!..

3 comments:

  1. Kite buat belebat jugak semalam.. takde daun pisang, kite bantai je letak dlm mold pastu guna oven buat kukus..keluar2 tu, fuh.. keras..kueng3x :p

    ReplyDelete
  2. Blogresepi, cam unik je oven wat kukus nih!!! setahu kite oven wat bako.
    Abistu takleh makan le belebat tuh?

    ReplyDelete
  3. daku juga peminat lepat pisang.. nak buat malas.. tp kalo ade tu sebat jer... ;)

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu