Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Beriani Udang ka???

Salam kepenatan menyelongkar & menggeledah stor....buang lagi ape2 yang tak sepatutnya. Tak taula...setiap kali mengemas mesti ada yang nak d buang...banyak sampah & sarapnye.. Pelik tulll! Selalunya setiap kali cuti skul ler operasi mengemas besar2an akan dijalankan kat umah aku ni.

Dari meja kerja hb yang memang cam kapal karam....bilik blajo & mainan yang kemas, sepah... kemas, sepah.. naik jenuh aku mengomel...berbuih mulut membebel... dah main bukan tau nak kemas elok2 kat tempat nya... Rasa cam nak buang suma mainan...tapi...sape yang beli suma mainan tu?? hb aku jugak!! Guna duit sape? hb aku jugak!! So, sayang oiii nak d buang!!... ekekeekke.. Tukang serak yang menggondol carta kat umah ni dah tentunya c kecik comeyku itew.. Bila org suh kemas.,...dengan cekak pinggang penuh gaya... "adik penat mama!!" ...rasa cam nak cubit2 jer... Gerammmmmmmmmm...

Kemas tak siap lagik, dah pikir nak masak tuk lunch lak... Tinggal suma, mandi manda & menyental bilik air...pastu masuk opis. Masak yang cepat jer... sebab nak sambung menyelongkar lagik...


Nasi Beriani Udang... Resepi ikut kat belakang peket rempah beriani tu jer. Resepi guna ayam, aku tukar jadi udang. Takde basmathi, aku guna bashidup. Nampak cam nasik goreng plak! Okla tu kann..

Menu tambahan, Ayam goreng ala2 Marrybrown (kak hana ala2 kepci!!!),anak2 leh makan sekalik. Malas nak masak menu lain tuk depa. Dan.. terung berempah. Hb tak bape gemar acar2 ni...so masakkan terung supaya dia nak makan sayur. Cam budak kecik gak, milih sayur!!!. Mula terung nak masak sambal, tapi tengok2 cili blend dah abis...malas aku nak mengerjakan cili kering tuh...so, masak apa yang simple. Tak brape pedas, tambah lagi ngan sambal cili api.

3 comments:

  1. memang menyelerakan Neeza...makn byk betui!!!
    dah mkn baru nyesal....kan diet!!! huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. sibuk2 pun sempat gak masak yg kaw2...

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu