Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Mee lagik!!!

Salam d hari Isnin yang sibuk...sibuk ker??? Sibuk la jugak!!!! sebab buat keje lambat...abis pun lambat ler... Pastu kelam kabut... Cik hb ada kat umah ni biasalah....ada geng nak manja2 d awal pagi. Tu yang malas nak mulakan segala apa jenis keje. Bila aku mula mengemas, hb aku ditugaskan untuk mencuci toto. Cuaca tengah panas ni memang sesuaiiiiiiiiii nak memanggang toto yang dah masammm tuh!! ekekeke...

Rasa cam nak makan mee goreng. Pas siap kemas sikit2..(pemalas!!), aku mula la menguli tepung, menggelek & seterusnya merebusnyer............dapat lagi 1kg untuk edisi kali ini... d jamin bersih & terselamat dr Asid Borik yg jadi isu hangat kat paper baru2 nih!.



Mee Goreng campak2 stail mama-lya. Mee kesukaan adik, kegemaran hb.. tp bukan kakak!!
Guna resepi homemade mee yg mudah bg sesiapa yg nak mencuba wat homemade mee.. 500g tepung gandum + 200ml air yg dicampur 1 biji telur, sedikit pewarna kuning & 1 sk air kapur. Uli cam biasa, cuma tepung agak lerai...mesinkan doh tu dengan jayanya menggunakan ketebalan yg terbesar.... Senang jo...




Menu bekpes pagi tadi.. Hahahahah...cucur udang yang tak jadik!! Konon nak cuba resepi baru, langsunggggggggg...tapi rasa still sedap. Len kali pakai resepi biasa aje laaa.... Cicah ngan sos + sambal kicap. Mama & abah cuma dapat makan tepung cucur je, sebab suma udang c adik dah ambik...huhuhuhu.....




Teringin nak makan kue koci. Tapi tak reti nak buat. Tengok tu...ntah ape ntah!.. Bungkus pun tak pandai. Cam bantal u! Oklah, wat lepas ngidam! huhuhu............Sian aku!!

3 comments:

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu