Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Hari ini ..............

Salam semua...........d hari pertama cuti sekolah... Ada yang dah bertolak balik ke kampung?? Ada yang sibuk ngan kenduri kendara? Sape nak kawin? Sape nak sunat?sape...sape...& sape???

Semalam berlalu camtu jer..arini pun bermula dengan camni...camtu? camni? aper tu???....
Soriiiiii...kepala ni tengah lalok sket...mata berpinar2 cam nak cium keyboard laptop nih..tapi d gagahi jua...hanya untuk menyampaikan khabar tentang diriku ini...agar tiada siapa yang risau!!.. (Perasan!!ntah sape yg peduli ntah!!!)..pe2 la, asalkan hepiiiiiiiii.........

Alhamdulillah syukur, takde pe2 yg terjadi kat aku! Gi klinik semalam dapatla 5 jenis ubat yang perlu d makan dengan penuh dedikasinyer..Doc kata maybe aku tersalah makan. Sakit perut dah makin kurang....taklah cam aritu... Len kali kena berhati2...takmoh makan bukan2.. tapi mood ku masih tak pulih sepenuhnya...nak "merayap" cari 'makan' kat umah orang pun cam malas jerrrr.


Nasi Lemak lagik. Senang sebab nanti tak pikir nak masak lagi. Buat bekpes pagi tadi merangkap lunch sekalik. Pastu aku nak berehat serehat2nyer... Lunch tadi just + ayam goreng tomyam pedas. Kain pun tak berlipat lagi ni, tapi mata cam nak tertutup. Makan ubat tu mengantukla.




Aku makan Bun Coklat ni je cicah ngan sambal tumis nasi lemak tuh. Resepi dr cik adik yg ada kat Tokyo tu...sape lagi kalau bukan Ros....Bahagian atas bun ni agak keras sket, terlebih bakar...kaler ceklat, tak dapat nak agak bila bun ni dah masak.. sib baik tak hangus! Oven aku tu panas sket. Kalau kat resepi tulis 180, aku kena turunkan paling2 ke 160, kalau dak, lom masak dah hangus!!!

4 comments:

  1. Oven kite sama jugak... tensem je bila bakar ape2..hehe :)

    ReplyDelete
  2. salam

    sakit perut pun masih punya selera masak sedap2.. ;)

    ReplyDelete
  3. salu kt umah pn cmtu
    klu dah msk n.lemak tu merangkap lunch la jwbnye..

    ReplyDelete
  4. Blogresepi,
    Kena selalu berhati2 d tepi oven...hehehe..kalu tak mkn arang ler.,


    kak yong,
    kite takde selera tp org dlm umah seleranya beso... ekekeke


    Neeza,
    senangkan! Buat banyak sekaligus. Kita dpt relax lebihhhh!!!

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu