Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Untuk sahabat2 - AWAS kicap Eliza!!

Tolong war-warkan pada kengkawan yang lain sebab bukan anak-anak saja yang sukakan kicap, kita mak/bapak pun suka......masak kicap.

Berhati-hatilah kalau cerita ni benar, perlulah kita sebarkan pada semua org....

Dibotol kicap ini tertulis alamat kilangnya ialah di batu 3, Jalan Jelapang, Ipoh . Setahu saya dibatu 3, jalan jelapang cuma ada kilang kicap kepunyaan kaum cina, pekerjanya juga kaum cina.

Lokasinya ialah dipersimpangan jalan jelapang dengan highway ke lumut (ditraffic light).

Kepada yang biasa dengan bandar jelapang, kilang tersebut berada disebelah sungai sebelum memasuki ke taman meru 1a. Terdapat kilang kicap tanpa pagar ... Dan bangunan kayu lama disitu.

Dan dikawasan itulah letaknya batu 3, jalan jelapang dengan berposkod 30020 seperti yang tertera dibotol kicap.

Ermmmm, saya yang hampir sebelum ini 10 tahun tinggal disana pun tak perasan itulah kilang kicap eliza ... Kecuali bila tengok address kilang pada botol tersebut semalam (ahad).

Gunalah kicap dan sos cap "habhal kipas udang". Yang ini taukehnya memang orang islam ... Seorang jutawan yang dermawan tinggal di Kampung Melayu Majidee jb.Produknya pun khabarnya dah sampai ke timur tengah sana ...

Satu lagi cap "tamin" ..... [yusoff yaacob] tapi yang warna hijau tau, bukan cover yang warna merah .yg merah, sudah dijual kpd tokey cina (sudah tentu bukan islam)....

Untuk maklumat u all, setelah diselidiki dan dipantau.....

.....kicap yang tertera dibawah tu.....sememanglah benar, dipunyai oleh seorang taukey cina. Kilang kicap tersebut mengunakan nama orang Melayu agar mereka mendapat keuntungan yang banyak. Sebab rata2 yang mengunakan kicap adalah orang melayu , jadi itu adalah strategi mereka. Oleh yang demikian hindarkan saja untuk membeli jenama tersebut... Semoga apa
yang dimakan hendaklah halal dan sememang nya bersih.

Orang Ipoh tolong siasat betul ke ni? Soal makanan kena ambil berat sebab jadi darah daging yang menentukan sikap dan kemana kita di akhirat nanti.


1 comment:

  1. terimakasih, artikel ini memang mengejutkan.memang tak dinafikan sekarang meraka banyak menggunakan lebel dengan nama melayu maklumlah melayu sekarang dah mula sedar tentang halal dan haram,tetapi jangan mudah terpedaya dengan tektik mereka.

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu