Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Krup krap krup krap........

Pernah makan kuih ni??? Ada yang panggil kuih tiram...kuih kapal terbang....tapi kat tempat aku kuih ni org panggil kerepek selayang. Ntah camne dapat nama...mungkin asalnya dari Selayang, Selangor kot!...ekekeke.....Ni 2nd time wat...anak2 suka, hb pun suka....wat makan2 sambil tengok tv..Selalunya kuih ni pemes time nak wat keje kawin. Kalau rewang mesti ada buat kuih ni selain rempeyek tuh. Kalau kicik2 dulu, bila mak balik dari rewang, mesti tunggu kuih ni.. sedap tau! lemak2 manis...crunchy!

Sebelum mesin mi tu di kotakkan & distorkan, aku mulakanla projek tertunda nih. Dapatlah 2 balang ni untuk 1/2 kg tepung. Tu tak termasuk yang dah d ngap hb & anak2 masa proses menggoreng d jalankan. Kuar masuk dapur....bawak mangkuk!
Jom kunyah2.....




Sedia untuk d makan...bila2 masa...d mana jua....




Tengah tunggu giliran nak berendam dalam minyak panas. Buat besar2, sebab nak cepat abis!




Mak, bapak, kakak, adik doh yang belum d potong & d gelek...

No comments:

Post a Comment

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu