Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tempe Chips

Dulu masa belajar mak rajin watkan makanan ni tuk dijadikan bekal wat balik hostel. Dari Along, Angah, sampailah kat aku nih.... Kat hostel kadang tu tak sempat nak beli makanan, leh la makan bekal mak ni ngan roti. Sedap tau!!!....buat sahur ker.. Iyelahkan dok jauh dari kuarga, susah sket nak bangun sahur...kalau terbangun tu dah kira bagus....makan lak just wat lepas syarat, nak amik berkat & pahala sahur....

Nostalgia terindah............
Resepi mak, Tempe + bilis + kacang tanah..crispy n yummy, juga tahan lamaaaaaa.....
Aku wat tambah sket potato n bawang goreng.
Selalu mak buat kering lagi, supaya tahan lebih lama. Ada banyak kacang tanah.... tapi stok kat umah dah abis lak.. wat pun tak kering sangat, sbb nak makan hari kan...M ler...

7 comments:

  1. makkk aiiiii......sedapnya tempe tu

    ReplyDelete
  2. memang sedap pon.....
    ratah camtu jerk!

    ReplyDelete
  3. ini mkn ratah gitu je pn dah sedap

    ReplyDelete
  4. Salam kak zura!!!! posss ke siam ya tempe chip tuuuu..nak xtra bilis ngan kacang hihihi... 2 bungkus ya ;-) tak main2 niii betul2 niii :D

    ReplyDelete
  5. Hai neeza,
    memang d ratah gitu jer...
    kalau jumpe tempe memang wat camtu paling laku!

    Ijahhhhhhhhhhh....
    salamm..kat siam takde tempe ek?
    Tapi dah susah nak jumpe tempe balut daun la ni.. gn plastik jer..
    Nak ker???

    ReplyDelete
  6. NAK3!!!!!! kita nak suh mak kiterr tp sianlahhh dah tua nak suh itu ini suh akak jerlahh yg tenaganyer sememangnyerr dakui kuat lagi hihihi... boleh tak kak???? hihihi..TAPI ada syarat lahh akak bg no acc dulu klu tak kita tak naklahhh.. deal? sini manalah ada tempe nak buat sendirik tak kompiden leh jadi hihihi... ni email kita ya ijayuji@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  7. Aik...betul ke ni ijah? ingat memain tadi.
    Siap ber'no' akaun lagik!..

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu