Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Lemak Pucuk Ubi...............

Lama tak makan pucuk ubi, so semalam bila nampak kat Pasar berhajat lak nak makan. Kalau kat kampung dulu2 senang nak carik daun pucuk ubi yang muda2 belia nih... kat tepi jalan, belakang umah...kadang depan umah pun ada. itu dulula... skang ni susah gak nak carik. Cuma kalau kat kampung tu, ada jiran yang berkebun tu...selalula dapat pucuk ubi, ubi kayu & ubi keledek free. Kalau anak2 balik kampung mak main order jer...

Tadi kuar lagik, bawa anak main kat Taman Permainan...tengok laut & bekpes kat sana. Sesekali menghirup udara segar pepagi. Sempatla berjogging....mengah2 c kakak dengan cuaca pagi yang panas terik. C adik penat je, hb lah kena dukung...bujang tu manja kemainn!!!...

Lepas penat layan anak2, gi cari pampers & susu. Stok dah nak abis... Balik2 umah terus start masak. Lauk arini selain pucuk ubi tu, ikan masak kicap lagik...& sambal belacan. Itu dah cukup buat hb makan bertambah2....ikan ngan sambal tu tak payahla nak interprem.....buring je kan!!!.



Pucuk Ubi masak lemak wif udang. Sebelum kuar pagi tadi sempat rebus lu daun ni, so balik jalan terus masak...cepat sket siap bersilat kat dapur nu...




Bekalan ringkas tuk makan kat Taman Permainan berlatar belakangkan laut.
Jemput2 pisang, Crab stick ngan Roti goreng rangup berintikan sosej. Anak2 kalau dah main bukan ingat nak makan sesangat!!! Mak bapak budak je yang banyak makan!!

2 comments:

  1. Sedapnye masak lemak pucuk ubi ni...lama betul tak makan...

    ReplyDelete
  2. sedap nyer... terasa cam nak masak jugak lah...

    ade tag, kalo rajin sudilah buat.. ;)

    http://kakyong-sukasuka.blogspot.com/2009/06/tag-nama-jepun-my-baby.html

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu