Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Jalan2 lagi......

Hari ni pagi2 lagi hujan dah turun lebat...ngan guruh & kilat sabung menyabung. Anak2 dok berkumpul sebelah aku, takut!!... Letrik pun putus.. dah lama tak hujan, 2-3 hari ni memang panas sepanasnya.... tapi hujan tak lama pun....pastu panas balik..

Pas hb balik dr skul kami bawak mak ngan abah gi town. Destinasi pertama kami ke Rong Reng, kedai barangan kraftangan. tapi takde barang yang ikut balik sebab mak kata mahal!!.. Yelah, memang mahal berbanding kat Sabah. Mak abah dah ke Sabah 2 x masa along ngajo kat situ.. Punyalah banyak barang di borong masa kat Sabah nu....Mak banyak shopping kat kedai2 biasa jer yang ada barangan unik Sarawak yang takde kat Semenanjung tuk d bawa balik sebagai buah tangan.

Pastu kami ke Pasar Tamu Muhibbah. Cari aper???? dah tentunya ikan masin terubuk!!!! Setelah tawar menawar dengan mulut manis berbunga, dapatlah 13 ekor terubuk dengan regaRM71-1. Heheheh.... ada saiz mak, kakak & adik!!!.....

Kendian singgah kat Pasar Kedayan, cari sikit sayur & terikut balik tilam comel kekabu. Saje2 nak buang duit hb, tapi sebenarnya memang dah lama berkenan ngan tilam tu...wat anak2 lepak2 depan tv... :P.

Dahtu terus balik....lagipun c kakak kurang sihat. Sampai umah melepak jer..sib baik cuaca arini redup n nyaman jer...

Opss.........ni menu arini...di samping menu sampingan yang lain... Jom tengok...



Asam pedas ikan Kerisi wif terung + Belimbing buluh + tomato. Yang hijau tertonggok tu dah tentunya daun kesum. Kuah memang banyak sebab abah kalau makan suka berkuah...
Sedap??? Mestilah, sebab mak tersayang jadi Cheff nyer....




Masak lemak pucuk labu. Bila nak masak sendiri malas...tapi memang suka sayur nih!!! Kat kampung pokoknya menjalar jer kat belakang umah. Leh petik ari2... Burppp, alhamdulillah..... kenyang & teramat sedap!!

1 comment:

  1. Asam pedas ikan kerisi memang best.. kalau kat kampung dulu suke letak daun yg masam2 sikit2 tue...alah lupe plak nama die :D

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu