Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

CELOTEHku...........

Assalamualaikum....

dengan lafaz bismillah....aku mulakan pagi ni dengan mengucap syukur yang tak terhingga kerana masih dberi kesempatan untuk bernafas..Alhamdulillah...

Ntah nape pagi ni, rasa cam nak menulis...saje suka2 .MAAFlah yek.. kalau celotehku nanti panjang berjela..rasa x moh baca, skip je la ek!! Hanya untuk kepuasan diri..& kenangan...untuk diri sendiri & generasi akan datang.. Hehehehe....

Sebenarnya aku ni minat menulis. Cuma sejak akhir2 ni, rasa cam takde kesempatan nak meluahkan isi hati, idea...& nak menterjemahkan maksud kehidupan nih! ewahhhhh.. hikhik. Aku pernah gak masuk contest menulis cerpen. Sempena Hari Guru peringkat Kebangsaan. Saje nak cari pengalaman. Cerpen pendek 7 m/s. tapi xde rezeki... Adalah 2 koleksi cerpen tulisan sendiri.. Yg kini menjadi koleksi peribadi. & byk permulaan @pembuka cerita untuk sebuah novel. Cuma tak terhabis2 nak mengarangnya. Agak malas tul la ni. Dulu bila anak2 dah tido, aku mesti amik peluang mengarang.. la ni anak2 tido, aku pun sama2 tido!. :P

Hb aku pun ada minat yg sama ngan aku. Kebetulan plak! Cuma dia lebih kepada puisi. penuh & tebal dah 1 fail ngan puisi2 yg dikumpul sejak zaman muda-mudi dulu. kekadang ada gak dia suh aku tolong type balik puisi2 kesayangan dia tu, tapi biasalah...xde masa!! (ye ke?? @ M!) hehee. Nanti kalau ada masa, aku selitkan puisi hb tu kat sini... saja nak kongsi bakat terpendam hb tu! ekekeke..

Aku kan teringin betul nak gi UPM tau!! Dah lama tul x gi, sejak aku kawin. Banyak tul kenangan yg tercipta kat situ. Bukan hanya sebab kat situ aku kenal, berkawan, bergaduh, berdebat, jatuh cinta & berkasih ngan hb, tapi kat UPM tulah banyak mengajar aku tentang erti kehidupan...mendewasakan diri ini.. Huiyoo, ayat!!

Masa mula2 dapt twrn masuk UPM lu memang betul gumbira & bangga!! Aku ingat lagi, masa tu aku br baik demam campak.. kiranya lom betul2 sihat. Tapi semangat tu memang berkobar2 & membara. Tapi bila dah sampai sana, lain plak jadinya. Masa mak abah nak balik pas anto aku tu.. meleleh je air mata ni, x dpt tahan sebak & sedih. Yela..1st time jauh dr kuarge. Aku ni kan kira anak manja, jgn kata nak ikut g rombongan skul, nak gi bandar Kota Tinggi tu alahaiii susah benar nak dpt permission. Asik ingat kg, pastu nangis, sampai rs cam give-up! nak je blk!! Bila kol mak, dengar sore mak, air mata dah x henti2 dah. Bebudak yg tgh tggu turn nak guna public pon pun pandang semacam jek! Dulu2 sapa yg ada h/p ni kira byk duitla..h/p yg beso gabak tu pun dah nmpk cam comel sgt! h/p baling anjing pun mati! hehehhe..

Tak sampai seminggu lagi Ramadhan.. lagi wat aku teringat. Masa 1st day puasa kat sana.. hati ni rasa sedih yg amat! sayu betullah!! Masa tu lom ada ramai kawan..br2 kenal! duduk lak ngn senior yg x reti lepak kat bilik. Masa berbuka puasa tu, ngan nasi bungkus & air kosong...dok makan sensorang sambil pandang luar tingkap. air mata ni dok mencurah2 kuar tiap kali nasi masuk kat mulut... Tersedu sedan sendirian. Teringat buka pose reramai kat kg! Rindu!! Memang syahdu giler!! Lama2 aku mula dapat suaikan diri, & kawan2 pun ramai...kurang sket rasa sedih tu..........& aku jadi lebih berdikari & kuat!!

Tercampak kat bumi UPM yg besar tu, aku rasa cam kat bumi asing. Tak tau nak buat ape! Aku pernah sesat! x jumpa jalan nak gi fakulti... Fakulti ngan Hostel jauh.. jln kaki.. ms mggu orientasi pegi ramai2, cam x terasa..bila dah kena gi sensorang, jadi mati kutu! Sian aku!!! huhuhu.. 1st time gak aku gi Bank sendirik..uruskan segalanya sendiri.. Takut!! tp kena beranikan diri & buat2 tahu! Padahal x tau ape! sbb x pernah buat suma tu sendiri!! sadis sungguh tahap kemanjaan ku itew!!!

Dulu, 1st time kenal dunia chatting cukup mengujakan! Cukup2 seronok melayari alam cyber. 2 x tau aku gi blind date ngan 2 org berbeza.. member chatting! Heheh.. pertama & terakhir jumpa la kiranya. sbb hati x berkenan!! (memilih gak!!). kawan aku sampai dah kawen ngan member chat dia.. eheheeh.. Nakal & berani gak aku nih!!! Tp setakat tu ajelah... tengah remaja riang ria..

Kini semuanya tinggal kenangan. satu nostalgia terindah!!! yang kekadang tu menggamit hati ni.. menyapa rindu hadir...

Oklah..buhsannya kan!! Citer ni just tuk aku mengenang kembali siapa aku satu tika dulu. InsyaAllah lenkali aku berceloteh lagi... Buat suma, Maaf skali lagi............







No comments:

Post a Comment

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu