Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Menu 3 Ramadhan

Salam Empat Ramadhan.........

Biasanya lepas sahur memang tak tido lagi.. siap terus mengemas, membasuh.. mandi, mengaji.. pastu baru leh merempit... sementara tunggu anak2 bangun. Memalam takde peluang nak jeling2 kat pc nih... Selain d sebabkan masa yg padat, kekadang line ni ala2 mengong gitu!! Kami terawih bersama di rumah.. Tak ke surau pun.. takut c kecik tu bising laks! Hero sorang tu bukan tau dok diam!!

Tapi malam tadi betul2 punya ngantuk.. Pas bukak posa tu.. masa ngaji terhoyong hayang dah.. last2 tertidur sambil peluk al-Quran. Dapatlah 1/2 j aku tido sebelum hb gerak tuk solat isya' & terawih sama.. Kiranya lewat sketlah berterawih malam tadik! Parah betoi!! eheheeh.... Tak tahan tul my mata nih!!!

Menu bukak posa semalam ringkas jer.. masak pun cukup2 tuk wat bukak posa. Sahur biasanya lg la simple... sebab yg makan hb ngan kakak jer...


Ohhh petaiiiiiiiiii... I like uuu..
Hehehe.. lama tak melantak petai ni.. Semalam makan tak hingat!! Lagi lak ada ikan masin bulu ayam yg rangup gitu!! Urmm..best! Selalunya petai ni kena belah 2 @ 3. Kalau sebijik2 beso tu hb takmoh makan... Hb suka sambal petai tapi kena bg dia ramping dulula... Ngengada sket... Hikhikhik...



Ambik resepi Ikan Bakar Tomyam dr umah kak Ina Hana tuh.. Tapi takla guna ikan siakap. Ntah ikan pe yg aku guna pun aku x tau.. Tak abis berguru pasal ikan..tok gurunya dah gi bertapa. So... tau sikit2 je la pasal dunia ikan nih!! Buat berkuah.. sebab kan suka kuah2... Sedap!!!




Ni ajelah kue yg aku rajen nak buat.. Hehehe.. Mula tu nak wat buah melaka sekali... Pastuuuuu.. cek2..rupanya tepung pulut abis!!! Hwuaaaaaa..... yg byknya tepung beras, tepung ubi, tepung jagung.. huhuhu... Pospon lg le nampaknyer.....

Layan ler.........layan mata!!! Hari ni masih lom pikir nak masak aper!!!

3 comments:

  1. belebat pisang....lama tak makan...
    nanti kalau buat hanto sini sikit hihihi...

    ReplyDelete
  2. Salam kak zura!!!!! kat sini pung tak nmpk cbox akak!!! :-( tak kisahlah kan menu apa janji sume tu kita suke!! hihihi.... akak sihat? kita sihat!! :D

    ReplyDelete
  3. nice la....i request u to comment on my post also

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu