Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Jom mangan!!!

Salam semua... sebagai pembuka bicara d petang Rabu yang terus panas...

Semakin hari, hati semakin resah & runsing... tiap hari berlaku peningkatan pesakit H1N1...& jumlah kematian semakin bertambah. Berita terkini, anak kecil 3thn jadi mangsa terbaru!! Penularan wabak yang begitu cepat...mengingatkan kita tentang kealpaan kita sendiri. Gejala sosial dunia yang semakin kronik....mungkin ini satu PERINGATAN dari Allah S.W.T... bagi hambaNya yang semakin lalai & jauh dariNya...

Semoga Allah Melindungi kita semua & bersamalah kita Muhasabah diri...


Berbalik pada menu ringkas arini...kepala rasa senoneng jer... so masak ape yg dan jek..


Apa ni ek??? Cepat2 cuba teka!!!
ekekeke..ini menu kesukaan abah aku kat kampung! Menu Jowo la kiranya nih!!! kalau mak yg buat lagiiiiiiiiiii sedappppppp.. Aku buat sedap gak! tapi x dapat nak celen mak punya. Apa tu?? Sambal Tempe Tumbuk!!!! hehehe... Selalunya mak guna tempe yg nak monopos tu...lagi sedap katanya.. hihihi... aku sukee!! Hb pun suke! sejak kawin ngn wong jowo ni, pandai makan segala macam menu jowo..tempe pun dah jd pebret! MIL jarang masak tempe ni!!




Sotong Tumis Serai Pedas
Mula plan nak masak lain ini sotong...pastu kepala nyut2nyut2... terus ubah menu yg mudah... campak2 asal jadik!!! & yg penting sedap!! (masuk lif tekan sendrik!!!)



Ikan Masak Kicap Haru Biru
Sian lak aku tengok ikan ni...abis penuh d timpa segala macam reta karun. Huhuhu.. menu tuk anak2.. tapi yg d makan cuma ikan jer.. sayo mayo tolak jauh2. Kakak kira ok, makan ngn nasi... c adik just ratah ikan jer... tupun sesuap dua. Ntah nape tak moh makan langsung bujang sorang tu. Riso aku!!! makannya benda yg remeh temeh jer.. Banyak minum airrrrrr.... Sekali minum air kosong, abis sebotol kecik!!

No comments:

Post a Comment

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu