Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Minum Petang...terus ke malam!!!

Tengah dok syiok merempit tadi, tetiba teringat hb cakap petang ni dia ada gotong royong kat skul. Erm...mesti balik penat..& tentu perut pun lapo....so...lappie comel ni terpaksa d rehatkan seketika....& dengan semangat 29, aku pun melangkah ngan penuh yakin ke dapo.. Nape 29?? heheh..sebab aku ni kan bakal c manis 29.. huahahaha....

Ketang ketung ting tong.....setelah bertungkus lumus (ewahhh..ngalahkan nak wat tesis plak!!), maka ngan rasminya aku mempekenalkan menu hidangan petangku ari nih!!!... treng teng teng..




Pisang Goreng & sambal kicap!!!

Orang2 Johor kalau wat goreng2an camni mesti ada sekali pencicahnya... Sambal kicap!! waduh... makan tak ingat mak mertua!! ekekek... Laju jer tangan ni berayun2 masuk ke mulut sambil bawak pisang2 yg dah berselimut tepung tuh!!!... Ishhh...pastu rasa bersalah plak!!! isk3..



Kali ni aku guna resepi tepung dari HaSue. Mekasih ye makcik!!! Selalunya ikut suka ati aku je main buh...ni la pestaim wat guna resepi!!!.. pasni leh wat gi. Dah lama sebenarnya aku nak makan pisang goreng nih, tapi asik tertangguh jer. Kadang tu jumpa kat pasar, tapi bila tanya harga, sesisir tu sampai rm8-10hinggit!! waduh2..cam tak berbaloi rasanya..

Sebab dah lama gaknya c comelote ni teringin, last week hb belikan gak. Tapi dia beli yg masih muda remaja, sedangkan aku nak yg dah veteran. Huhuhu..nak cover sbb dah tersilap beli, macam2 cara hb try nak bg pisang tu masak cepat. Dah hampir seminggu ni, barulah hajatku tercapai...pisang tu masak mengikut citarasa ku ini... Jom makan..panjang lak stori yek!!!





Puding Kastard

Oh yer.. ni satu lagi menu petang!.. Sebelum dok biar pisang2 tu berendam dalam minyak panas, aku wat lu puding kastard nih!! wat 1/2 adunan je dari resepi yang dah berkurun dalam simpanan. Bila dah abis menggoreng, pudingku ini pun dah siap sedia untuk d hadap. Tapi terlembik sket... pe2pun rasanye mabelles... Wakakakak... perasan lagik!!!!

2 comments:

  1. Alamak.. pisang goreng sama sambal kicap tue... sedapnye!!

    ReplyDelete
  2. lame x makan pisang ngn smbal kicap....

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu
RAPED BY OWN BROTHER @ TODAY'S JOKE