Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Ramadhan kakak.........

Salam Ramadhan ke-3..

Alhamdulillah..masih berpeluang untuk menikmatinya..dengan penuh kesyukuran.. Amin.

Bulan Ramadhan ni mood nak merempit agak kureng.. Ntahla... so x merayau ke mana2 pun.. Just melepak 'umah' sendrik, tanpa letak apa2 n3. X de benda nak d post.. Menu buka posa pun simple.. kami makan cukup bersederhana... ala kadar je.. Itupun dah rasa cukup bertuah. Alhamdulillah...

Alhamdulillah sesangat..sebab kakak berjaya melaksanakan ibadah puasa sepenuhnya semalam. Puasa pertama kakak hanya bertahan sampai kul 5 ptg. Pastu dah tak larat beno nampaknyer. Agaknya perut terkejut! Walaupun waktu berbuka puasa tak sampai 2 jam lagi..(kami kat sini buka puasa 6.37ptg)..Hb cakap tu pun dah cukup bagus bagi cubaan pertamanya.

Hari ke-2 nampaknya kakak lebih bersemangat..nak kejut sahur pun xde masalah..w/pun makan x banyak mana. Selalunya hb yg kejut kakak...kadangtu siap didukung bawak basuh tangan & muka. Manja sket.. takpelah.. yg penting dia nak bangun. Masa bukak puasa pun dia masih tahan tunggu kami tuk sesama makan. Selalunya kami buka ngan air & kurma lu.. Pastu solat berjemaah. Kemudian baru makan berat. Camtu gak kakak. Pas minum soya, dia akan solat sesama ngan kami..

Aku akan pastikan kakak tak terlalu aktif.. Kakak ni suka menari, berjoget..takut dia letih! Dia kuat minum air kosong.. kalau dapat sebotol air, sekelip mata leh abis. Pastu petang2 tu kami akan sama2 menidurkan diri beramai2.. kalau nak suh dia tido sendrik memang susah sket.. kenalah mama abah dia berpura2 dulu!! kekadang tu hanyut gak! heheh.. Nampaknya dia tak kisah bile nampak c adik makan... hehehe..harap2 kakak mampu untuk meneruskan puasanya tuk hari2 mendatang. InsyaAllah...



Buat Donut atas permintaan c kakak. Wat kecik2..suku adunan dr resepi HaSue..



Nasi Goreng lagik!!! Nak wat camner..permintaan hb. Kali ni Nasi Goreng yg memang sarat giler.. Heheeh. pe2 lah kan!!!


Menu simple..sedap makan ngan nasi panas...wat sahur sedappppp....

1 comment:

  1. Bagus kakak dah belajar pose... nasi goreng sarat tu nampak bestnye kak... :)

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu