Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Sekadar Berkongsi Sesama Kita...

Salam 7 Ramadhan.. hari ni takde nak n3 pasai makanan la ek.. sebab menu buka posa semalam biasa2 jer.. Hb mintak mihun goreng jek. Pastu jemput pisang lagik wat c adik... c kakak plak biasalah... nasi putih ngan sup ayam.. Mama depa ni plak sambal petai lagik!! so, suma menu yg d ulang tayang sajer..

Alhamdulillah..sepanjang 6 hari Ramadhan, kakak dapat puasa 4 hari penuh.. InsyaAllah akan d teruskan semampu kakak..

Oklah..just nak kongsi 1 artikel yg saya jumpa di satu laman web... Sama2lah kita baca yer.. manalah tau ada d antara kita pernah 'terlakukannya.'.. Sesungguhnya, hanya Allah yg Maha Mengetahui....

Dari inbox admin,tak tau kebenarannya dan tak pernah join tarian poco-poco ni. Tak pasti betul ke ada iras-iras salib.

Mari sama-sama baca emel ini "Assalammualaikum. Alhamdulillah kerana kita semua masih bernafas lagi dgn keizinanNya. Saya ingin berkongsi dgn rakan2 semua tantang tarian pocoh2 yang sedang hangat ditarikan oleh semua lapisan masyarakat,umumnya masyarakat kita yg beragama islam terutama suri2 rumah dan badan2 kerajaan ketika manghadiri kursus. Sebenarnya tarian pocoh2 ini berasal dari Filipina bukannya dari Indon.

Ia ditarikan oleh masyarakat yg berugama kristian ketika mereka menghadiri upacara sembahyang mingguan mereka.Lihatlah sahaja bagaimana pergerakannya, yg membentuk salib.
Mungkin kita x perasan kerana kita suka mengikut2 sesuatu yg baru tanpa usul periksa.

Inilah cara musuh2 islam mengenakan kita sedangkan kita tahu apabila kita melakukan sesuatu yg menyerupai sesuatu agama maka kita dikira merestui agama itu seperti amalan yoga yg telah difatwakan haram kerana menyerupai agama hindu.cuma tarian pocoh2 ini belum difatwakan haram lagi.

Marilah kita sama2 fikirkan." Masya Allah...penulis pernah terfikir dulu,kenapa tarian itu dimulakan dari kiri?dan apa jenis senaman ini? relevankah tarian ini,yang kelihatan seperti tidak siuman?

Dengan emel ini 'terungkailah' persoalan itu semua. Jadi,penulis menyeru kepada diri penulis dan anda semua supaya mengambil inisiatif untuk tidak lagi 'menarikan' lagi tarian ini yang ternyata mensyirikkan Allah tanpa kita sedar.Dan paling utama memohon keampunan daripada Allah S.W.T atas kejahilan kita tentang perkara ini sebelum ini.

Semoga mendapat perhatian pihak berkenaan agar mengkaji secara terperinci tentang kesahihan perkara ini,asal usul dan kes anny a kepada akidah Umat islam dan mengeluarkan fatwa tentang tarian ini,agar Umat Islam tidak berterusan di dalam kelalaian dan 'keasyikkan' menarikan tarian ini.

WALLAHUALAM...

No comments:

Post a Comment

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu