Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Asam pedas Ikan Terubuk

Menu simple je wat berbuka tadi. Masak asam pedas ikan terubuk. Masak guna bahan ape yg ada tinggal kat umah... Kiranye nak clearance le nih.... Esokkan aku nak terbang!!!....Esbok tu nak off, tu yg kena bagi clear isi perutnye...(macam lame sgt nak balik kg nyer!!)... ekekek....tengah seronok nih!



Ikan terubuk yg telah d asam pedaskan. Tinggal sekor jer, 1/2 masak asam ni, 1/2 lagi aku goreng jer..mix ngan sambal kicap. Masak tumis kobis & sup ayam tuk anak2... Anggur & kue lapis sebagai pembuka bicara...opsss..sebagai opening...air lak just wat Ribena....
Burppp..alhamdulillah...............kenyang sesangat...

3 comments:

  1. asam pedas ikan terubuk....usihh...cm sedap jerkk

    ReplyDelete
  2. ish...kat umah sape akak baca td ada menu ikan terubuk gak! sedap ke ikan terubuk nie?

    dengar owg citer mmg sedap, rasa lemak2 gitu...tapi akak takut nak makan, tulang byk sgt!

    kata owg jugak la...ada caranya nak senang buang tulangnye tu...hehehe...

    tapi kat cni, wallahualam la...ada jual tak ikan terubuk nie...hehehe...tak nak ngaku tu, sebenornya akak x kenal pon ikan terubuk tu...kah2...

    ReplyDelete
  3. Zuraiwan...
    sedap tau!! my hb suke..cubalah..

    Kak Fae,
    Sedap terubuk tau!! lemak2 rasanyer...
    tang kepala lagi best....cubalah...cuma mmg byk tulang temulang..mencabar sket!! huhuhu
    mmg ada cara nak buang tulang, tp kite pun x prnh cuba buat...
    Tak kenal maka x chenta!!

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu