Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Lagi dan lagikkk....

Ni namanye kemaruk n3...mentang2lah dah lama bercuti...padahal takde benda pun... ekekek.. nasibla pada yang membaca.. klu taknak baca, jeling2 ajer la yerk!!!.

Cuma beberapa hari dok kat kampung, rasanya badan ni bagai d pam2...ntah naik baper kilo gaknyer...ye la...makan w/pun simple, tapi sebab ramai2...rasa cam selera membuak2 jer. Lagi2 mak yang jadi chefnye, telur goreng pon sodappp!!!

Kepulangan aku kali ni memang havoc gilers!!! eehehehe..rasa cam d nanti2. Hihihi...Yelahkan.. Angah, Yune (adik bwh aku) & Ucu (my lil bro), masing2 amik cuti 2 hari, jumaat sabtu. Ucu yg tengah praktikal pun leh cuti tuuu... pakcik aku yang kat Pontian pun datang ngan anak cucunya bila tahu aku balik. cuma along je yang takde, sebab dia nun jauh kat Penang. Kami 5 beradik jer...Rasa cam Raya pulak!! Tu yang meriah...kuar berjalan berkonvoi reramai...

Ni ada satu resepi tau..rasanye korang pernah makan tak??? Kiranya bila aku balik memang mak akan buatkan tuk kami, sbb my hb suke gilers...dah jatuh chenta gitu!!



Empulur cempedak jeruk goreng cili..Pernah makan?? Sedap tau!!!



Isi cempedak d kuarkan, kulitnya di buang...cuma ambik yg tengah2 je..empulur kan namanye?? Pastu potong kecik2 & d jerukkan, cam nak wat jeruk biasa tu. Dah jadi jeruk, potong kasi nipis2, goreng agak2 kering & tumis ngan bawang & cili. Lagi pedas lagi masyukkk.... Sedap banget!!!




Gambar kandid sebahagian dari kuargeku yg ngah ready nak melambai aku nak balik Miri. Yg tak berbaju tu buat2 x nampak je ek!!



C kakak ngan Bella, anak Yune, adik aku tu...Suka dapat bb gurl!

1 comment:

  1. dah nak balik miri.....sedih tak tingalkan kampung!!!jangan nangis...

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu
RAPED BY OWN BROTHER @ TODAY'S JOKE