Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Sardin lagik!!

Jumaat mai lagi......Alhamdulillah masih d panjangkan umur....semoga Allah s.w.t memberkati perjalanan hidup kita semua...Amin.

Hari ni agak rajin sket...bukan rajin memasak tau!! tapi wat keje lain...Pastu aku cuci semua cadar, tuala, kasut...ngemas, basuh toilet....cuci esbok je belum... Nak balik kampung ni kena pastikan suma clear w/pun balik cuma 4hr jer. Nanti dah balik penat2 takle penat mata tu tengok umah bersepah.. Tak gitu??

Masak arini simple gilers.. hb tak balik makan, pas abis ngajo 11.30 tadi dia terus ke bandar. Dia cakap nanti dia makan kat luar. Nak gi Bank sebelum solat Jumaat. Ada benda nak settle. Pastu nak gi Pos Office, & beberapa tempat lagi. Kena settle suma arini...b4 balik kampung. Lagipun tinggal arini je hb ada masa. Esok lusa opis cuti...Isnin lak hb ada kelas sampai petang.. Selasa dah terbang...

Tapi aku tak percaya sangat kalau hb kata nak makan kat luar ni. Bukan per...kalau bukan ngan aku & anak2, susah tau dia nak makan kedai. Sedangkan masa aku tinggal 1 1/2 bulan kat kampung lepas raya tahun lepas, dia sanggup masak lepas balik skul penat2 tu. Sepanjang dia mengajo ni, sekali pun tak pernah dia dok melepak makan kat kantin skul. Sampai kawan2 dia dah malas nak ajak. Kalau ada sambutan Hari Guru buat makan2 kat Hotel pun hb mesti bayarkan makan tuk aku & anak2. Nak angkut kami sekali. Dia free ler. Kalau aku malas nak join, dia pun tak pi gak.. Dia kata tak best makan sedap2 tapi sesorang. Ishhh...Kelakarkan!!

Panjangnye intro!!! Soooriiiiiiiii....

Berbalik pada menu la yer....

Cuba teka????.... tadi buka2 esbok nampak belen sardin aritu. So, sebab nak perabiskan suma benda2 kat dalam esbok tu, arini aku masak sardin lagi ler. Tapi sardin ni spesel tau!! sebab menu masakan aku arini....' Sardin wif buncis masak TEMPOYAK!'... ehehehe... Sedap tau!! tak caya?..tanya aku....ekekek..cubalah..bagi sesapa yang sukakan sesuatu kelainan. Memang best!! Rasa yang unik! Cuba tau!! ngeh3.....




Lagi ayam masak kicap.. Anak2 aku tu cuma nak makan ayam sup, ayam kicap, ayam goreng. Pastu telur sup. Ikan kadang2.. Tupun aku dok suap. Sebab c adik ni susah nak suh makan nasi. Kalau suap dia seronok makan sebab lumba2 ngan kakak dia nak masuk mulut lu... Ngengada cam mak dia jugak!!! (Opsss pecah rahsia!)....

4 comments:

  1. baiknyer suami zura.. bertuah badan..
    sardin tu yg lam tin ke atau ikan sardin segar

    ReplyDelete
  2. First time ni tengok sardin masak tempoyak.

    ReplyDelete
  3. zai...
    alhamdulillah.....
    ikan sardin dlm tin jer....

    kak zila..
    Boring masak style sama..sesekali nak cuba yg baru!..heheeh..

    ReplyDelete
  4. zai,
    alhamdulillah...
    sardin tu guna srdin tin jer...

    Kak zila,
    sesekala nak wat kelainan sket, asik masak style biasa jer...pe2pun sy sukeeeeee...

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu
RAPED BY OWN BROTHER @ TODAY'S JOKE