Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Hai nasi seraiii....hai mari makan....jom makann....

Hari ni ada Vit R lebih skit, so watlah nasi serai ni...Pasal nasi serai ni tringat jiran sebelah umah. kalau raya ,Cik Mat selalu masak nasi serai ni. Cik Mat tu laki Mak Yah, dia memang tukang masak untuk orang kawen. Dia jarang rebus ketupat...Biasanya nasi serai Cik Mat cepat habis, aku adik-beradik berebut2 nak makan nasi dia, yelahkan cuma dia je yang anto nasi, yang lelain ketupat jer. Nasi dia sedappp....La ni aku try wat la plak, ikut resepi dr myR. Supaya nasi ni tak kesepian, aku buat gak peneman dia. Penyeri yang melengkapkan hidangan kami tuk lunch ni.





Ayam masak merah MIL recipe. Lainnya resepi mak mertua aku ni ialah ada letak rempah kari dan bawang goreng selain sos tomato. Menu yang selalu dia wat time kenduri & bila orang order. La ni tak lagila sebab dia pun tak baper sihat..asik sakit2 kaki jer. Sama cam mak aku!.




Terung ni tak tau nak masak ape. At last wat masak kari tumis udang kering. Pebret aku terung ni. Tapi kena goreng dulu bagi lembut sebab aku takkan makan terung yang keras. Suka dia lembut2 gitu....




Acar timun + karot. Timunnya aku buang kulit, so keseriannya tak terserlah...Hehehe....




Balik skul tadi hb bawak balik makanan ni. Biasalah ada cikgu2 belanja ni. Ni cikgu2 yang dapat anugerah khidmat cemerlang belanja. Biasanya diorang share reramai untuk 64 orang guru kat Kolej ni. Banyaknye makanannnn......Untuk dinner skali la nampaknye ni......Jommm makannnn...

6 comments:

  1. serai tu letak mcm tu je ke mase hidang atau masuk sekali masa masak nasik?

    ReplyDelete
  2. sedapnyerr... semua2 sedap......

    ReplyDelete
  3. Connie, serai tu masak sekali ngan nasi. Tumis serai tu sampai harum semerbak...

    ReplyDelete
  4. atty's, ciklinn, yong....
    JOm makan....& jom cuba.....

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu
RAPED BY OWN BROTHER @ TODAY'S JOKE