Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Nangka.....

Maghrib tadi jiran bawah umah tu ada bagi nangka. Nampak cam muda, tapi ghupenya dah masak. Rupanya tak menarik, tapi manis. Lama tak makan nangka ni. Kalau nangka muda memang sedap masak lemak campur ayam. Mak aku suka masak campur ngan tulang ayam. Ada jiran kat sebelah umah kat kampung tu, meniaga sate, so dia dah ambil isi ayam, tulang dia mak beli. Takdela tulang semata, ada isi gak. Sedap...rindu plak nak makan masakan mak. Pastu masa kecik2, mak selalu rebus biji nangka tu. Aku adik beradik suka makan. Tapi dah lama mak tak buat...sejak dah ada macam2 makanan yang dijual. Makanan unik ni dah seakan dilupakan.
Petang tadi takde wat pe2 pun. Dok melepek melayan gigi yang sakit. Dinner lewat petang tadi just makan makanan omputeh. Goreng fries n nugget.



Nak watpe ngan nangka nih???...makan gitu jek?? tadi dah usha myR, ada gak resepi berkaitan nangka. Tapi...tengoklah kalau R.A.J.I.N.............

4 comments:

  1. waaa...makan camtu ja pun sedap..tapi angin la pulak,..he

    ReplyDelete
  2. salam..
    baru nak jawap nangka sedap tp berangin,.. rupernya dah ade yg jwb dulu.. kakyong memang jenis tak leh jumpa nangka.. mesti makan tak hingat doniya.. pastu bila malam, mulalah minta tolong che abe tolong urutkan... hehehh

    ReplyDelete
  3. sape x tahan mkn nangka nnti berangin..burbbbb

    ReplyDelete
  4. Nangka memang my fav. Buat pengat, Thab Thim Krob ( manisan nangka & water chestnut ), lepat ker...

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu