Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Nasi Ambeng......

Kalau kat kampungku yang tercinta di Kota Tinggi nun, nasi ambeng ni memang popular... Selalunya kalau ada buat baca Yassin ke, kenduri doa selamat ke,nasi ambeng selalu jadi pilihan tuan umah. Letak kat dulang, so makanlah beramai2. Selalunya sedulang untuk 4 orang. Lauk macam2lah ikut suka, tapi yang asas mesti ada serunding, sambal goreng hitam, ikan masin...Kalu ibunda aku plak masak, dia suka bungkus terus dalam daun pisang. Senanglah anak2 nak makan...ambik sorang satu...sorang duaaa....sorang tiga...Kat gerai jual kuih pun dah ada banyak jual nasi ambeng ni...selalu dok sebelah nasi lemak. Kenyang gilers wat bekpes.
Hari ni aku masak ikut apa bahan yang ada kat umah jer. Untuk makan berdua je pun... anak2 tak mohnyer.... Depa aku buatkan sup telur untk lunch today. Mari.....makan sesama....

2 comments:

  1. uish.
    terliur
    qila makan nsi gorg ikan masin kedai jek.

    ReplyDelete
  2. Hai Qila....mehla makan sesama...
    Qila dok mana tu??

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu