Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Idaman hatiku.....

Salam hujung minggu......
Hari ni aku meneruskan projek yang tergendala semalam gara2 nak tengok bola. Malam ni bola jugakkan?? Mesti ramai sahabat dalam blogger mommies ni di antara penyokong Kelantan & Selangor. Aku jarang...& boleh dikatakan susah nak tengok bola kat tv. Ntahla...cam boring jerk. Dulu masa dok hostel member2 fanatik gilers ngan Piala Dunia, tapi aku cam takde perasaan jek. Alaa...depa nengok pun sebab pemainnya yang hensem2....Pe2pun semoga berjaya kepada team pilihan masing2...

Berbalik pada kopok lekor ikan sardinku ini. Nak tau gak pe rasa wat kopok lekor guna sardin ni. Ermmm....ok...sedap gak. Aku guna 1tin sardin besar + 2 cawan rata tepung ubi + garam & lada hitam secukup rasa. Yummy....walaupun tak setanding ngan yang dijual. Kat cni susah nak cari kopok lekor...dahla tu, kecik2...cam ibu jari ni je panjangnya....banyak tepung. Tak macam kalau balik KL, kat mana2 senang nak jumpa orang jual kopok lekor. Ni memang pebretttttt aku yang no1. Ari2 makan pun boleh...sedap oii.....

Citer pasal kopok lekor, tringat aku kat sorang mamat ni. Masa aku diploma, mamat ni...ntahla.. kata kawan2 dia minat kat aku. Tapi ntahla, dia tak pernah cakap pun, cuma perlakuannya lainnn sketla. Dia mamat Ghanu. Kalau balik kg, dia bawakkan aku kopok lekor pior sedap gilersss...kopok kering tu....Selalu cari aku kat umah sewa. Ntah naper aku tak leh suka dia lebih dari sorang kawan pun tak tau...lebih prefer kat hb. Kami suma kosmet masa Diploma Pertanian kat UPM lu. Abis Diploma, aku sambung Degree Bisnes, Hb lak sambung Degree Pendidikan. Tapi mamat ni keje lu. Pastu aku dengar dia sambung blajo balik kat Kustem. Tapi, dia still carik aku lagi....sampailah aku cakap aku dah declare ngan my hb masa sem 2 Degree. Itulah kali terakhir aku jumpa dia. Rinduuuuuu kat kopok lekor dia...

Oppssss...melalut jauh plak...Soriiiiiiiiii.....malas baca wat2 tak nampak je la yerkkk.....



Makan kopok lekor ngan sambal cili blend + air asam. Masak secukup rasa sampai pekat.



Nak tunggu sejuk lepas mandi sauna.



Doh yang dah diserasi & dimesra2kan.



Ikan paus dalam lautan menggelegak....

2 comments:

  1. menarik juga...pakai ikan sardin...
    yg ptg sedap ...ikut selera kita kan??

    ReplyDelete
  2. wah kreatif you!!!nampak sedap nak kena cuba nih!

    ReplyDelete

Scroll bawah untuk N3 Terbaru...:)

JOM JENGOK2..MANA TAU ADA YANG BERKENAN KE.. SAMBIL LEPAK2, DOK USHA2 LER. JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MILIKI APA YANG KORANG INGINKAN.. GERENTI...PUAS HATI!! Meh lepak kat TupperwareKu